Sunday 6 March 2016

National Glass Centre, Sunderland, England






Cześć wszystkim! Dziś odwiedziliśmy "National Glass Centre" w Sunderlandzie.
Już od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad odwiedzeniem tego miejsca, ale jakoś "nie było mi to po drodze", mimo tego, że przejeżdżam obok niego codziennie gdy jadę do pracy. Jak już wcześniej pisałam, często zdarza nam się nie odwiedzać właśnie tych miejsc, które są najbliżej nas :) Wejście do tego obiektu jest bezpłatne dlatego jak najbardziej zachęcam was do odwiedzenia National Glass Centre, zamiast leżeć całą niedzielę na kanapie :) Jest to bardzo interesujące i inspirujące miejsce, można zobaczyć fajną wystawę, poznać historię wyrobu szkła w Anglii a także zobaczyć demonstracje wyrobu szkła. Mi najbardziej spodobał się właśnie pokaz wyrobu szkła, trwał około 20 minut i mogłam na własne oczy zobaczyć jak robi się wazon :) brzmi banalnie? no tak się wydaje, że to wszystko takie proste, jednak podczas tych 20 minut zdałam sobie sprawę, że to wcale nie takie łatwe, trzeba mieć wyjątkową wiedzę i umiejętności, żeby to zrobić. Już wcześniej na Malcie obserwowałam jak w małych fabrykach wytwarza się produkty ze szkła, jednak tutaj podczas tego pokazu, nie tylko oglądałam ale również dowiedziałam się wiele ciekawych informacji, ponieważ każda wykonywana czynność była komentowana:)







Te dwa eksponaty poniżej to jedne z moich ulubionych. Pranie na wietrze i namiot wygląda tak realnie, gdy je zobaczyłam pomyślałam sobie; Wow! jak ktoś mógł zrobić coś takiego w szkle, myślę, że to naprawdę niesamowita sztuka! 



autor:Jenny Ayrton


autor: Jenny Ayrton



To też jest ciekawy eksponat, lustro z światełkami LED i szkło wtopione w środku :)

autor: Ayako Tani








Gdy zobaczyłam te naczynia poniżej, pierwsza moja myśl była; Czy oni zabrali je z domu mojej babci? Moja babcia wciąż ma mnóstwo podobnych kieliszków, szklaneczek i waz, kiedyś taki rodzaj szkła był bardzo modny i popularny:) Pamiętacie też tego typu szkło z domu swoich babć czy mam???












A na koniec coś dla uszu, szklane dzwoneczki :)





7 comments:

  1. Świetna wyprawa! Pamiętam jak za gówniarza kolekcjonowałam z wyjazdów wszelkie szklane rybki itp.duperele ;), a moja Babcia nadal ma takie naczynia w domu! Widać taka była moda ;).
    A dzwoneczki- w glass center spoko ale jakby ktoś z sąsiadów fundował mi taki dźwięk codziennie- zabiłabym :)

    ReplyDelete
  2. Wpisuje na liste do odwiedzenia w najblizszym czasie :). Dzieki za kolejna inspiracje!

    ReplyDelete
  3. Bardzo lubię takie miejsce, to co oni tam wyprawiają robi ogromne wrażenie! :)

    ReplyDelete
  4. Wysoka stopa zwroty, krótko i zwięźle. Dobrze rokujące zapowiedzi oraz nadzieje - zwykłe postaci inwestowania są sporo mniej popularne niż atrakcyjne kryptowaluty, a pośród nich Bitcoin - kryptowaluta przyszłości? Jej wartość może być astronomiczna. Sprawdź Bitcoin profit opinie

    ReplyDelete
  5. Takie miejsca są niesamowite. Takie rękodzieła są piękne, ale powinniśmy też pamiętaj ile czasu potrzeba na stworzenie takich dział. Szkoda, że takich firm jest coraz mniej. Mam nadzieję, że są dobrze ubezpieczeni bo ten kryzys wirusowy mógł im trochę zagrozić.

    ReplyDelete